شرکت بنی تک

سقف وافل-قالب وافل

شرکت بنی تک

سقف وافل-قالب وافل

مزایای سیستم وافل

سیستم سقف وافل دارای مزایایی از جمله حفره های منظم،مقاومت و سختی قابل توجه و مطالب قابل توجه که در مطلب زیر ذکر شده می باشد.





طراحی دهانه های بلند تا 18 متر و کاهش تعداد ستون ها

وجود حفره های منظم درسقف وافل موجب کاهش قابل توجه بار مرده سقف و در عین حال حفظ ممان اینرسی مقطع سقف می شود. از این رو سقف های وافل دارای سختی خمشی قابل توجه می باشند و با توجه به رفتار دوطرفه آنها می توان دهانه های بزرگ تر و کنسول های بلند تری را با استفاده از سقف های وافل پوشش داد.

امکان جانمایی نامنظم ستون ها و تعبیه بازشوهای بزرگ و نامنظم

در سقف وافل برخلاف سیستم های سنتی سقف نیازی به ستون گذاری منظم نمی باشد.این امر بدلیل امکان حذف تیرهای میانی از سازه و یکپارچکی در اجرای سقف می باشد. انعطاف پذیری بالای این سقف ها در جانمایی ستون ها آزادی عمل گسترده ای را در اختیار طراح معمار قرار می دهد.

ایجاد گشایش در معماری و تامین فضا و افزایش تعداد پارکینگ ها

قابلیت سقف های وافل در پوشش دهانه های بلند موجب گشایش در طرح های معماری می شود. در این سیستم می توان با حذف ستون های مزاحم و یا بازنگری در ستون گذاری دهانه های بلند تری را پوشش و تعداد بیشتری پارکینگ را تامین نمود.

حذف تمامی تیرهای میانی از سازه و کاهش ارتفاع تمام شده ساختمان

در سقف های وافل با توجه به یکپارچگی سقف و مقاومت و سختی قابل توجه می توان تیرهای میانی را از سازه حذف نمود و سقفی با ضخامت یکسان ایجاد نمود. حذف تیرها منجر به کاهش ضخامت تمام شده سقف ها می شود و در نتیجه می توان با حفظ ارتفاع مفید طبقات ارتفاع کلی بنا را کاهش داد. 

صرفه جویی در مصرف مصالح کلیه اعضای سازه

این سیستم نسبت به دیگر سیستم های مشابه همچون سیستم سقف یوبوت، سقف تیردال، سقف دال تخت معمولی و پیش تنیده صرفه جویی قابل توجهی در مصرف بتن خواهد داشت. کاهش مصرف بتن در دال منجر به کاهش قابل توجه بار مرده ساختمان و به تبع آن کاهش مصرف مصالح و کوچک شدن ابعاد در دیگر بخش های اسکلت مانند فنداسیون و ستون ها نیز می گردد.

امکان اجرا در سازه های بتنی و فلزی

سقف های وافل قابلیت اجرا در انواع اسکلت های بتنی و فلزی را دارا می باشد.

عدم نیاز به نیروی کار متخصص و کاهش هزینه قالب بندی و آرماتوربندی

در سقف های وافل با توجه به سادگی آرماتور بندی و مدولار بودن قالب بندی و همچنین حذف تیرهای میانی از سقف به تجهیزات اجرایی کمتری نسبت به دیگر سیستم های سقف همچون سقف های تیردال، سقف یوبوت و یا سقف های پیش تنیده نیاز می باشد. همین امر موجب افزایش سرعت اجرا و کاهش هزینه های اجرای اسکلت می گردد. همچنین مقدار آرماتور مصرفی در ساختمان های با سیستم سقف وافل کمتر از سیستم های مشابه می باشد و این مسئله موجب کاهش هزینه اجرای اسکلت می شود.

کاهش هزینه اجرای تاسیسات به جهت عدم وجود آویز تیرها

حذف آویز تیرها از سقف موجب دست یابی به سطح صاف زیرین می گردد. این مزیت منجر به سهولت در اجرای تاسیسات در سقف های وافل می گردد. همچنین در سقف های وافل امکان عبور تاسیسات از داخل ضخامت سقف نیز فراهم می باشد.

 مزایای سیستم وافل

مطالب مرتبط

قال وافل

سقف وافل

اجرای سقف وافل

خرید قالب وافل



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.